Unge kjører for fort!


Mange unge dør i trafikken som følge av hasardiøs kjøring. Dessverre er det slik at det er flest unge som går på smeller når de er ute og kjører, noe som gjør at det blir stygge statistikker over unge som dør i trafikken.

I kveld var det en møtingsulykke med en trailer som førte til at fire unge menn i alderen 18-20 år omkom på tragisk vis i Vest-Agder. Men om det var hasardiøs kjøring eller den klassiske "feil sted til feil tid" er ennå ikke avklart.

Disse guttene skal i hvert fall ikke ha på seg noe skyld før det eventuelt blir klart at de har kjørt for fort. Hvil i fred.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Dette har pågått i 50år ingen har gjort noe med det, kun raskere biler mere fart i samfunnet.
Tragediene kommer til og forsette inntil våre
lærde i emnet finner på noe lurt!

Anonym sa...

Er kanskje på tide unge kan få rase fra seg på bane!

Anonym sa...

Det står da ingenting i vg`s artikkel, at alle var menn ? Nå skal man være litt forsiktig med å dømme noe, før politi/Statens vegvesens ulykkeskommisjon har gjort sine vurderinger/undersøkelser av ulykken. Men når det er sagt så ja, ungdom er alt for ofte innblandet i tragiske ulykker... Dette var fryktelig trist. Mine tanker går til pårørende og etterlatte. Hvil i fred.

Anonym sa...

blir litt for dumt å ta alle unge under en kam. Ja mange kjører som om de har stjålet bilen men mange som klarer å kjøre ordentlig også. og med den nye regelen de vil sette inn tror jeg det blir flere dødsulykker. Den nye regelen sier att unge under 23 år skal ha biler med maks 1.5l motor altså eldre Corollaer,Nissan Sunny, Ford Fiesta og den slags. er det virkelig bedre? mindre motor ja men også mindre bil og siden de ikke går like bra så presses de til det ytterste og dødsulykker skjer da også. Selv kjører jeg en Dodge Ram 2500 med 7,5 diesel motor og føler meg trygg. det gjorde jeg ikke for 2 år siden da jeg kræsjet i en fjellvegg med en Mazda 323. bare flaks gjorde att jeg kan skrive dette innlegget nå. Nei gi ungdommen mer kjøretrening og bygg mer motorsenter da synker nok dødstallet ikke bare si att de skal ha mindre motorer. det hjelper lite

Hilsen 21år gammel sjåfør

Anonym sa...

Til anonym 23.36 "Er kanskje på tide unge kan få rase fra seg på bane!"

Det som ikke fremkommer her er at det var våt og glatt veibane. Døm ikke før fakta foreligger.

Tankene går til pårørende, venner og kjente.

Beboer i Mandal.

Anonym sa...

Bare til opplysning så var det tre gutter og en jente som døde.

Anonym sa...

2 jenter og 2 gutter, bare så du vet det ;)

Anonym sa...

Huff. Så unge..

Mine tanker og bønner rettes mot de pårørende, venner og bekjente i lang tid fremover.

Mandalsgutt.

Anonym sa...

Tenk heller på de pårørende som sitter igjen med sorgen og savnet, før dere skriver det første som slår dere. Husk at dette er en tragedie uansett omstendighetene.Mine tanker går til familie og venner til de omkommende, og til sjåføren av traileren og dennes familie. Alle disse kommer til å ha en forferdelig tid fremover, tankeløse kommentarer gjør det ikke lettere!!

Anonym sa...

Jeg vil ikke dømme noe som helst..ser ut som de kom over i feil kjørebane i en sving om avisene skriver korrekt. Men for oss som bor her nede og kjenner til den bakken og svingene, så vet vi at en bil kan havne på feil kurs selv om farten ikke er over fartsgrensen. Det var i tillegg våt veibane. Og jeg har mageknip, for det aner meg at jeg sannsynligvis kjenner til noen av ofrene eller foreldrene, søsken..liten by. Dette er bare vondt, trist og fryktelig. Så håper jeg at den stakkars sjåføren i lastebilen får god oppfølging, for han må ha opplevd sitt livs verste mareritt.

Legg inn en kommentar