En litt tung opoverbakke i sentrum av Bergen. Det var alt som skulle til for at bilen min sa "takk og farvel".

Mange vil nok si at det var på tide. Etter å ha kjørt rundt i den samme bilen i 15 år, så var det kanskje på tide å prøve noe nytt. På en annen måte

Erfaringene jeg har gjort meg som bileier ønsker jeg å dele på denne bloggen.

Det er ikke alle som holder på bilen sin såpass lenge. Naturlig nok.

USA Today skrev at gjennomsnittsalderen for biler er 11,8 år. Derfor er det mange som er yngre enn det - men også en del som er eldre. De aller færreste holder lengre enn 13 år.

Her er tre gyldne tips for å holde bilen din så lenge som mulig:


1. Interiør er like viktig som eksteriør.

Du tenker kanskje ikke at setene og dashbordet er så viktige å renholde. Det er de. Ikke bare øker det videresalgsverdien, men det gjør også bilen mye koseligere.

Det er lett å si at man ønsker å vrake en bil som både stinker og ser ille ut innvendig.

2. Kjøp en bil som varer
Mange av kameratene mine har kjøpt mer "fancy" biler. Det at de er flotte betyr ikke at de er holdbare.

Tvert i mot.

3. Prøv å fikse så mye på bilen din selv.

Jeg vil faktisk anbefale deg å kjøpe bildelene på nett og prøve å fikse litt selv. Det er utrolig hva man kan få til ved hjelp av Youtube, verktøy fra IKEA samt litt stå-på-vilje.

Det å sette på kufanger selv er faktisk både veldig morsomt, men også veldig enkelt. Selv har jeg fått mye hjelp av en nettside som heter Bilduden, og deres guide til hvor man kjøpe bildeler på nett har hjulpet mye med tanke på å spare penger.

Bil koster alltid mye penger. Derfor er det viktig å spare inn på de få og enkle tiltakene du kan gjøre.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar