Viktig med godt kosthold når du skal gå opp i vekt.
Styrketrening: Hvordan gå opp i vekt

Jeg har i en lengre periode slitt med å gå opp i vekt, men det var før jeg rett og slett forsto hvordan ting hang greit sammen når det kom til kosthold, trening og hva man ellers skal putte i kroppen for å klare å gå opp så kjapt og effektivt som mulig.

For hjelper det egentlig å kjøpe seg proteinpulver og håpe på det beste?

Tja...du vil i hvert fall (kombinert med knallhard styrketrening) ha en liten sjanse for å gå opp i vekt, men jeg vil ikke si at det er den beste metoden.

Jeg kjøpte i hvert fall disse to produktene:

- Denne gaineren.
- Dette proteinpulveret.

Tenkte at nå som jeg har kjøpt produkter, så er det viktig å få en god rytme på treningen. Så jeg begrenset antall fylledager til èn dag i uken (som regel lørdag - uten at det er så viktig å informere om) og trente mandag, onsdag,torsdag og søndag.

Gaineren puttet jeg i kroppen både før og etter hver eneste treningsøkt. Proteinpulveret drakk jeg ned med en god slant melk hver eneste dag. Merket egentlig at jeg fikk litt uren hud av proteinpulveret, så jeg prøvde å kutte det ut en liten stund og kun kjøre på med gainer + styrketrening. Og jeg merket nesten ingen forskjell - har du gainer, så går du ekstremt kjapt opp i vekt uansett hva du dytter i kroppen utenom.

Jeg overdriver ikke når jeg sier at hele kostholdet mitt besto av dette i de månedene jeg holdt på:

- Kyllingsalat
- Brød med syltetøy
- Hel kylling
- Gainer
- Proteinpulver med melk/vann

Her er hvor mye jeg gikk opp i vekt i perioden:

Uke 1:


- Gikk opp fra 69 til 71,5 kilo

Uke 2:


- Gikk opp fra 71,5 kilo til 71,9 kilo

Uke 3:


- Gikk faktisk ned med 0,1 kilo, men regner med at dette var fordi musklene erstattet fettet. Så allerede her på uke 3 en god forbedring kroppsmessig.

Uke 4:


- Gikk opp fra 71,8 kilo til 73,2 kilo.

Uke 5:


- Gikk fra 73,2 kilo til 74,2 kilo.

Og her stoppet jeg å telle. Tro meg - gaineren jeg anbefalte litt oppover i innlegget fungerer perfekt dersom du ønsker å legge på deg muskler. Det er ikke veldig vanskelig å gå opp i vekt, men uten kosttilskudd vil jeg si at det nærmest er umulig.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar