Spørsmål:

Vet ikke om det er flere som har merket det, men nå har jeg fått Windows 8.1 installert uten å godta det først..
Synes dette er forferdelig. Kan ikke skjønne at denne såkalte "free" oppgraderingen som såvidt jeg kan se bare utvider Microsoft sine rettigheter til å gjøre inngripen i brukerens filer og informasjon. Jeg ønsker ikke at det jobbes skjult i min Pc eller telefon for å skape verdi for andre interessenter. Det er frekt og nedlatende! Synes nå jeg..

Svar:

Ganske simple greier egentlig. Microsoft gir deg mulighet til å melde deg ut av alt når du installerer Windows. Om du bruker Windows slik det kom fra PC-produsenten din, så må du skylde på PC-produsenten, ikke Windows. Og Windows 8.1 er en viktig oppdatering som fikser både sikkerhetshull, stabilitet og funksjonalitet. Når du lar den bli installert automatisk, ja så blir den det.

Jeg vet ikke helt hva du mener med inngripen i filer og informasjon, men Windows har i hvert fall mange fine knapper du kan deaktivere sånt med. F.eks:
http://www.howtogeek.com/166949/how-to-disable-bing-from-the-windows-8.1-search-engine/

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar