Fritt frem i Pattaya..?


Våknet opp til nyheten - en tragisk nyhet sådan - om at en mann døde av at slangen hans hadde gitt ham noen hugg i armer og bein som gjorde at han omkom. Men det gir meg spørsmålet; er det fritt frem for både det ene og det andre for nordmenn bosatt i Thailand?

Har egentlig til gode å høre om mennesker her hjemme i Norge som har en slange stående på stuebordet. Hva som lå bak at han gikk til innkjøp av slange vet jeg ikke - og synes selvfølgelig at hele saken er tragisk. Men mister nordmenn litt hemninger med tanke på diverse etiske og fornuftige regler når de flytter utenlands?

Tidligere har det vært stort fokus på at Pattaya kanskje ikke er den "reneste" byen i hele Asia når det kommer til prostitusjon og liknende, noe som kan hemme en del i å dra ned dit. For det er ikke slik at man ønsker å omgås med "hvilke som helst" mennesker på ferie/der man er bosatt.

6 kommentarer:

Nyhetsblikk sa...

Pattaya er nok ikke Asias "reneste" by, det skal jeg være enig i. Det man hører om Pattaya er gjerne et meget konsentrert område i sentrum, men der finner man det meste man ikke ønsker å omgås. Jeg kjenner helt vanlige Norske pensjonister som er bosatt i byen og omegn også, og der er det ikke verre enn andre steder.

Når det gjelder den døde mannen hadde ikke han noen omgang med andre nordmenn der nede. September 2009 ble han arrestert for å knivstikke en ansatt ved leilighetsbygget han bodde i fordi den ansatte ba ham dempe musikken sin. Jeg tror vi kan konkludere med at det neppe var noen gjennomsnitts nordmann som ble funnet død i dag.

For å avslutte med litt fakta om Pattaya så er det et sted som tiltrekker seg endel "spesielle" mennesker.

Anonym sa...

Min mann og jeg har vært i Pattaya flere ganger, inkl versting områdene walking street og second street. De særeste og mest kuriose menneskene er "turistene" som sitter i sine norske borettslagsleiligheter i Jomtien mm som kun treffer andre hvite massaer og eneste kontakt med innfødte er den underbetalte vaskehjelpen..

Anonym sa...

All driten av menneskeheten samles i Pattaya.

Jeg skal snart til Thailand for andre gang, og Pattaya er faktisk eneste stedet på listen min over stder jeg IKKE skal besøke.

Frank Rønningen sa...

Det flotteste stedet for og kunne ha en utrolig flott ferie med alle tilgjengeligheter i Thailand er Pattaya/Jomtien.
Her finnes flotte strender, Thailans flotteste golfbaner (25 stk i en omkrets av 1 time i fra Pattaya).
Flotte norske miljøer (Nordic) med masse ordentelige mennesker (familier og unge) som har mange andre interesser enn og drikke og feste.
Ønsker du bare kjedelige omgivelser med bare pensjonister så dra til Hua Hin.
Ønsker du og betale dobbel pris på alt du får for halv pris i Pattaya området dra til Phuket.
Ønsker du et flott utgangspunkt for reiser rundt i Østen, kjøp deg en leilighet i Nordic.
Der finner du paradiset.

Frank

Anonym sa...

Pattaya er ok, jeg har vært i Thailand 5 ganger og traff min kone der for 9 år siden. Det er opp til enhver hva en vil foreta seg, jeg har nå aldri opplevd noen ubehageligheter der. Min religiøse mor på 75 år var med nedover ilag med oss for få år siden, hun trivdes godt der og ble titulert som Madam og greier, respekt! De to verste opplevelsene \ (men de var nå ikke så ille) var 2 fulle nordmenn!!! Så det sier nå litt, kanskje!
For de som er på "damejakt" der-kjøp boka til en australier som elsker Pattaya-humoristisk, mye gode råd. Han har skrevet flere, bl.a. "The Fool is Back". Tom. barjentene syntes den var morsom og god!

Anonym sa...

Jeg har opholdssted nær Pataya, og kjenner byen rimelig bra. Det som er fakta etter min mening, er at i Pataya finner du alt. Både på godt og ondt. Så kan da den enkelte velge hva en vil. Og det er derfor så mange trives her. En slipper dette tullet fra både høymoralister og disse fanden på veggen autoritetene. Man oplever frihet. Og det er noe man mangler i Norge. De som er såkalt bedrevitere, liker som kjent ikke at folk skal ha frihet. Og da blir det som i Norge. Søknnadsskjema i 3 eksemplarer for å gå på toalettet er vel neste kup for politikerne.

Legg inn en kommentar