Hei Min "spesialitet" er pc, fiksing av pc. Har erfaring med bytte av diverse på iphone også men liker ikke å tukle så mye med andres telefoner da delene er små og skjøre. PC fiksing er noe folk forventer skal være gratis, pc fiksere/jeg har ikke samme respekten som hobby mekanikere der det er forventet at betaling skal fremkomme, jeg syntes det kan være vanskelig og si en pris.

 Jeg sjekket 5 verksteder, 3 kamerater prøvde og skru på bilen. Den måtte ha 4 nye skiver, 8 nye klosser, 2 nye calipere, 1 nytt AGR filter og 4 glødeplugger. Kameratene mine ga opp bytte av caliper bak da den ikke har hvert tatt av siden 2006. Måtte også ha nye vinterdekk på begge bilene og den andre bilen måtte ha ny dynamo og strammehjul, der også gikk det ca 2000kr bare for å finne ut av hva feilen var. (Jepp, snakk om og være uheldig.)

 Har virkelig prøvd det jeg kan for å komme billigst mulig ut av situasjonen. Har også handlet delene på skruvat. Jeg er som sagt en som prøver å finne de aller aller billigste metodene/produktene, men noen ganger så blir det dyrt. Mitt problem er ikke dyre kjøp, men mengden og uoversikten over alle små kjøp.

Kostnadene


Jeg orker ikke egentlig å tenke på hvor mye penger bil har kostet meg opp gjennom årene. Når jeg ser Luksusfellen kjøre slike:"Dette har bilhobbyen din kostet deg"-programmer, så blir jeg rett og slett uvel og må skru av. Håper virkelig ikke at kona sitter ved siden av og ber om at vi skal utarbeide et liknende regnskap...

Men nå skal jeg begynne å ta buss til jobb og selge bilen. Da skal det nok gå litt bedre med økonomien håper jeg. :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar