Eg trenger å rehabilitere pipa mi (sette ned stålrøyr for å koble på ovnen inni den nåværende pipa), og har fått fleire tilbud frå forskjellige håndverkerar. Nokon virker veldig seriøse, nokon tar høgare pris enn andre, andre har litt dårlig tid på befaring. Det eg tenker på er korleis eg best mulig kan sikre meg at håndverkeren gjør ein best mulig jobb. Eg veit det er ikkje alle mesterar som registrerer seg i Mesterregisteret (Eller noko slikt), fordi det koster eindel penger.

 Er det andre måter å sjekke kvalifikasjoner på? Korleis sjekker eg at firmaet/enkeltmannsforetaket betaler moms? Eg tenker eg skal sjekke ut referanser på Facebook og via venner og kjente, er det andre lure måter ? 

Om du ønsker å pusse opp boligen, så må du ofte ta opp et oppussingslån.

 Svar:


 Det beste er vel å høre med venner, kolleger og kjente om de har erfaring med noen, eventuelt kjenner noen. Om du får noen via slike kanaler vil også håndverkeren få litt ekstra prestisje i arbeidet noe som (kanskje) gjør jobben som blir utført mer nøysomt utført. Det skader heller ikke å bruke finn.no småjobb-side.

Da kan det hende du får en godt erfaren pensjonert fagmann på besøk. Polakker er heller ikke å undervurdere, min erfaring er at de gjør minst en like god jobb som andre fagfolk, men at kommunikasjonen kan være noe utfordrende. Det er heller ikke ditt ansvar at firmaet betaler skatt eller moms. Men du kan sjekke via organisasjonsnummeret på Brønnøysund om de er registrert i MVA-registeret (i tilfelle du vil ha fradraget selv).

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar