Markedsføring på nett


Helt utrolig at du/sjefen din har fått denne jobben. Dere er jo totalt inkompetente. Han sier at det ikke skal koste noe, og du sier at du ikke ser vitsen med statistikk?

1. Man må bruke penger for å tjene penger. AdWords o.l er effektivt fordi man får målrettet trafikk.
2. Når man har mange trafikkilder, så vil man vite hvilke trafikkilder som konverterer best. Da legger man mer penger i det, siden det gir bedre ROI.

For å lykkes med Web 2.0 kreves strategi. For å legge strategi kreves erfaring. Det holder simpelten ikke å opprette en profil, og tro at folk kommer stormende av den grunn. De som gjør det godt på Twitter feks, snakker daglig med kundene sine. Å slenge ut linker der i hytt og gevær har ingenting for seg. Man vil gjøre kunde oppmerksom på at man eksisterer og skape en positiv relasjon til vedkommende.

Gjør dereselv en tjeneste og videresend kunden til noen som faktisk kan dette. Hvis selskapet har betalt flere hundre tusen for ei webside, så fortjener de et ordentlig firma som tar markedsføringen deres på alvor. Her står dere i fare for å kjøre hele driten i grøfta.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar