Slutte med nikotin? Les dette!


Det kan være jævlig vanskelig å slutte med nikotin, men det finnes måter å gjøre det på.

Jeg har begynt å slutta over lengre perider (4uker +) ca 4-5ganger ifjor.
Like vanskelig hver gang. En uke i frustrasjon, irritabilitet og stress. Før jeg synker inn i en letter depresjon de neste ukene.

Så etter 3-4uker er jeg kvitt driten.
Snuste mye, en i timen, pluss røyking iblandt. Nå er jeg heldigvis ferdig med det.

Men denne siste gangen nå var det lett, hvorfor?

Bli kvitt nikotinsuget nå.

Jo jeg leste på nettet. Det er dopamin nivået i hjernen din som synker idet man slutter å tilføre nikotin stimulans. Dette fører til alle disse vemmlige symptomene som gjør en ustabil å fører til spisefråtsing o.l.
Så vil de ta seg opp etter 3-4uker og man er da kvitt det fysiske suget.

Men fant på nettet ut et kosttilskudd som booster dopamin nivået, dersom dette er for lavt.
Heter L-tyrosine. Prøv det! Fikk det lovlig gjennom tollen.
(Jeg må ta 1500mg før jeg får en meget bra effekt, men det er individuelt så begynn med 500mg. Tar to timer fra jeg tar det til effekten kommer. Kan ta 12000mg før daglig før det blir skadelig)

Har planlagt å slutte i over et år. Røykte Marlboro til vanlig. Begynte med å trappe ned antall sigaretter for så å gå over til Kent som har bare 1/4 av nikotininnholdet. Ventet så på rette tidspunktet for å slutte. Ble febersyk før jul å orket ikke røyke på en uke. Da tenkte jeg det var på tide med et forsøk. Kjøpte da en boks med snus for å dempe nikotinsuget. Har nå vært røykfri i snart en måned og kjenner stadig suget. Tar da en fet generalsnus og suget går fort over. Fikk en rabattkupong på Boots apotek med 40% på en vare. Tenkte å bruke den på en pakke nikotintyggis så jeg blir ferdig med den jævla snusingen.

Dette ser ut til å funke for meg. Var egentlig overasket over hvor enkelt det har vært. Har forøvrig røykt i 16 år.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar