Apple-folk ler jeg av


Kan vel trygt si at Apple ikke akkurat er det mest brukervennlige selskapet når det kommer til utvikling av nye produkter.

"Nei, nei nei!! det er ikke en PC, det er en Mac!"

"Mp3-spiller!? IKke faen, det her er en iPod - mye bedre ... men du trenger itunes for å få sendt over sanger da."

"Vanlig lesebrett? iPad heter det . - og er mye bedre". not.

Er så kleint at folk går rett i fella når det kommer til å kjøpe det drittet her. Ikke akkurat veldig underholdende å se på at et selskap som serverer drittprodukter får så ekstrem oppfølging blant enkelte folk.

Men markedsføre seg - det kan de så absolutt.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Uansett hvor dårlig et apple produkt er, forsvarer de (fanboys) apple med nebb og klør...
Hmm.. nesten som et Stockholm-syndrom.

Anonym sa...

Jeg eier ikke noen Apple produkter og om jeg skal være ærlig så synes Apple fanboys er ingenting i forhold til dem som på død å liv skal dele sine meninger om hvorfor dem ikke liker Apple og at ingen andre burde gjøre det heller.

Anonym sa...

Du er nok en erfaren bruker, du....lol

Anonym sa...

Er det mulig å skrive så mye elendig på en blogg ??
Greit at du ikke liker Apple, men i stedet for å "synse" i hytt og gevær bør begrunne noen av utsagnene dine!

Anonym sa...

Når jeg drar fram den gamle Nokia N70-klumpen min, så blir jeg ikke sett på som den kuleste i gjengen, men siden jeg bare bruker mobilen til å ringe og sende tekstmeldinger med, så klarer jeg meg med den, har jeg gjort i mange år nå. Og slipper software som bare gjør som den vil, når den vil. Men det finnes vel de som har bruke for denne iPhonen sin... Noen i alle fall.

Anonym sa...

Du ler av apple folk - jeg ler av deg! Dette er vel kanskje den mest latterlige bloggen jeg har sett! Går du på barneskolen fortsatt? Hold deg til noe du kan; f.eks. leke med tissen din.

Anonym sa...

Da er vi 2 :D Jeg ler jeg og

Anonym sa...

Mp3-spiller!? IKke faen, det her er en iPod - mye bedre ... men du trenger itunes for å få sendt over sanger da."

Jeg mener det virkelig de fleste som bruker iPhone, iPad eller iShit er jævla popfolk..

Sååååå bra sagt :D

Anonym sa...

Ha Ha Ha"hold deg til noe du kan:f.eks leke med tissen din"
men vi ler høyest av deg;)

Anonym sa...

VIKTIG INFORMASJON:
Telenor og Netcom med flere har lagt inn en sikkerhet mot løpske regninger på datatrafikk. At Ludo mobil ikke har dette er ekstremt dårlig.
Som Ludo bruker kan man risikere sjokkregninger, da de ikke vil varsle at noe er galt.

Anonym sa...

De sier det er kanskje pågrunn av multitasking. Latterlig, nokia og htc har hatt multitasking i en årrekke uten løpske mobilregninger.

Apple er søppel som selger.. Men android er større til sommeren! endelig tar folk til vett.

Anonym sa...

Helt enig. Apple er oppskrytt og dyrt! Ikke syns jeg d er så jævla fancy heller...

Usakelig og dritbarnslig m kommentarer som "leke m tissen din.."!! Må vel kunne gå an å diskutere diverse temaer saklig??

Anonym sa...

Driter i om Iphone hadde kostet 20 frognertiere!
For noen er dette et MÅ ha produkt og ja, jeg er en av de...
Så kan dere andre som ikke liker det kjøpe dere noe annet, er lov det også:)))

Anonym sa...

Helt ening apple er så trist og harry.Lissom kuult. Den som ler sist ler best. ha ha ha....

Anonym sa...

Å diskutere et tema (i dette tilfellet innlegget til bloggforfatteren) forutsetter vel og at emnet i starten er seriøst?
Det er heller seg ikke veldig saklig å komme med utsagn som «Apple er oppskrytt og dyrt!»
Det er meget tydelig at forfatteren her ikke har drevet research på noe nivå, men heller bunnløs synsing uten erfaringer å skilte med.
For all del, mislik Apple og/eller Apple-brukere alt dere vil, men å rope ut at alle som bruker Apple er idiot fordi de ikke deler deres bruksmønster eller meninger er ren idioti.

Når forfatteren her poster et så lite gjennomført innlegg, så er det faktisk litt vel mye å forlange en saklig diskusjon. Klarer forfatteren å være nyansert og saklig, samt f.eks. linke sine utsagn til reelle saker, ja da stiller saken seg i et helt annet lys.

For ordens skyld skal jeg gjøre et forsøk, og kommentere forfatteren sine punkter ett etter ett:

«Kan vel trygt si at Apple ikke akkurat er det mest brukervennlige selskapet når det kommer til utvikling av nye produkter.»
En høyst subjektiv mening, noe som i og for seg er greit nok, men Apple har vel meg bekjent heller aldri gått ut og sagt at de skal utvikle de mest brukervennlige produktene. Misjonen til Apple kan du lese i samtlige PR-meldinger, og sier rett ut at de ønsker å tilby den beste opplevelsen.
Det er viktig å merke seg at den beste opplevelsen ikke nødvendigvis er det samme som beste brukervennlighet, men hele opplevelsen som en helhet.

«"Nei, nei nei!! det er ikke en PC, det er en Mac!"»
Her har du tydeligvis forsøkt å sitere noe, men du sier ikke hva, hvem eller hvor. Mac er absolutt PC i den forstand at det er en «Personal Computer». Men PC som et uttrykk er i dag blitt synonymt med Windows, noe Apple naturlig nok ønsker å distansiere seg fra siden de lager et konkurrerende produkt. Når det er sagt har jeg møtt på flere ansatte i Apple som omtaler sine maskiner som PC.

«"Mp3-spiller!? IKke faen, det her er en iPod - mye bedre ... men du trenger itunes for å få sendt over sanger da."»
iPod er ikke en mp3-spiller, det er en medieavspiller. Det finnes i dag ikke en eneste iPod som begrenser seg til kun å spille av mp3. At man trenger iTunes for synkronisering kan jeg være enig i at kan være en bakdel for noen. Men la oss se på konkurrentene også: Microsoft Zune krever et eget program for å synkronisere. HTC krever også egen programvare for å synkronisere sine telefoner. Faktisk er Creative den eneste produsenten av bærbare medieavspillere jeg kan komme på i farta som offisielt støtter andre metoder enn sin egen programvare. Uansett ser ikke dette ut til å være noe problem da iPod har over 70% markedsandel på dette markedet.

«"Vanlig lesebrett? iPad heter det . - og er mye bedre". not.»
Dette sier meg at du nok ikke har tatt på en iPad engang. For å gjøre det veldig enkelt: om iPad er et lesebrett, så er også iPod touch et lite lesebrett, og iPhone et lite lesebrett med telefon. iPad er ikke et lesebrett, det er heller ikke en datamaskin. Hovedfunksjonen til iPad er ikke å lese, til det har man produkter som f.eks. Kindle.
Å sammenligne iPad med lesebrett er poengløst. Det er to helt forskjellige produkter til helt forskjellige gjøremål.

«Er så kleint at folk går rett i fella når det kommer til å kjøpe det drittet her. Ikke akkurat veldig underholdende å se på at et selskap som serverer drittprodukter får så ekstrem oppfølging blant enkelte folk.»
Apple har gang på gang blitt kåret til den mest pålitelige maskinvareprodusenten av uavhengige undersøkelser. Dette i seg selv er direkte motbevis for din påstand her, og jeg regner i grunn ikke med at du kan fremvise noen form for dokumentasjon som støtter din påstand. Den siste av disse undersøkelsene jeg kommer på i farta var fra Rescuecom sin, og ble sluppet i februar i år: https://www.rescuecom.com/2010-annual-computer-reliability-report.html

«Men markedsføre seg - det kan de så absolutt.»
Apple er venvittig dyktige til å markedsføre seg, og det er nøyaktig folk som deg som er (ufrivillig) med på å markedsføre Apple.

Anonym sa...

Jeg har mer imot haters som deg enn Applebrukere.

Anonym sa...

Appel pålitelig:
Iphone må ha ekstra cover for dekning.
Ipad problemer med wifi, dhcp og passord hugs.
Ios 4 reduserer produktet sin brukervenlighet.
Imac 27" sprukket foringsrør eller flimrende skjermer, maskiner som ikkje starter.
Mac book air piksel problemer og varmgang.
Ibook bare dør.
Defekte strømledningar.

Og apple fjerner misfornøgde innleg på diskusjons forumet.

Det er i usa gruppesøksmål mot apple på villedande markedsføring og defekte ibooks.

referanse: google og ein god hukomelse.

Anonym sa...

Hvis du ubegrunnet kan le av Apple fans, kaller jeg deg homo! Ubegrunnet! Det er ingen grunn til å rakke ned på Apple sånn...

Først of fremst:
- iPod ER bedre enn vanlig mp3 spiller
- iPad ER bedre enn vanlig lesebrett! Mye mer brukervennlig...
- Hva MAC gjelder, er det statistisk MYE mindre sjanse for å få virus, det er raskt, rent, enkelt og pent å se på... Hva er bedre med Windows enn Mac OS? gi meg noen gode eksempler!

Anonym sa...

Tisseblogg... dette er dritt. Går du i sjette på barneskolen...

Legg inn en kommentar