Jeg advarer ikke akkurat..

Heidi Montag er en av mange kvinner som gjør seg etterpåkloke og går ut og advarer mot trenden for å fikse litt på utseende for å seg litt ekstra oppmerksomhet på byen o.l. . Selv gjør jeg ikke det.

Godt mulig at folk som sliter med selvbildet får et utrolig mye større spekter å spille på i det de har skaffet seg silikonpupper. I tillegg til at det er en selvtillitsboom, så er det også veldig fint å se på for oss som liker slikt. :)

Nei, jeg vil ikke akkurat advare mot å ta plastiske operasjoner.

Dog har jeg hørt om mange av dem som drar til Polen og Øst-europeiske land for å gjøre dette, og det kan jeg vel bare advare mot. Legene der er ikke akkurat kjent for å bruke riktig kniv..

3 kommentarer:

Zeyrawr sa...

Idealer som dine er skadelige og hjelper ikke akkurat på det allerede enorme presset på ungdom i dag.

Anonym sa...

Om du syns det er så fint å se på plastikkpupper foreslår jeg at du går og leker med noen Barbiedukker istedet. Get over yourself.

Anonym sa...

Tror du at folk ikke fordømmer plastisk kirurgi vil gjøre noen ting bedre? Plastisk kirurgi gir bare muligheten til de som allerede er plaget og misfornøyde med utseende sitt til å endre på det, det skaper ikke mer press eller fokus på utseendet, det er det reklamer og kjendiser som gjør.

Plastisk kirurgi er heller en kur for dagens utseende fiksjon, ettersom det tilbyr en løsning til problemet for de som virkelig sliter med utseendet sitt, og føler at de ikke får vist sitt sanne jeg fordi utseendet deres er en hinder.

Jeg synes det er umoralsk og operere på virkelighetsforstyrrede mennesker som har sin egen mening om seg selv som ingen andre har, eller søker ekstreme tiltak, ettersom dette er å utnytte en psykisk plaget person. Men hvis det er en person som virkelig har noe de ikke liker med utseende sitt, som er forståelig, og som faktisk hindrer dem fra og vise sitt sanne seg.

Jeg tviler på at det finnes en person her i verden som med hånda på hjertet kan si at de ikke til noen grad dømmer en person etter utseende før de møter dem, det ligger i vår natur.

Hvis en person med strålende personlighet sliter med utseende sitt, vil jeg heller at han/hun skal fikse på det han/hun ikke liker, og bli mer FYSISK attraktiv, hvilket gjør at flere folk får oppleve han/hennes sanne personlighet, framfor å dømme han/hun på forhånd etter utseende.

Legg inn en kommentar