GJennombrudd er det i hvert fall at samtlige som er tiltalt i Pirate Bay-saken er dømt til fengsel. Saken ble jo anket, i og med at man kan tolke lovverket på utrolig mange forskjellige måter når det kommer til åndsverksloven.

Har ikke akkurat noe til overs for de som på død og liv skal prøve å motvirke dette systemet som uansett kommer til å fungere som fildelingstjeneste resten av livet mitt. Men det er jo sånn at noen bare vil nekte teknologien å komme seg videre. Til og med NRK bruker jo torrentvirksomhet (lovlig sådan..) til noen av deres programmer.

Så det er ikke akkurat så veldig morsomt å se at alle ble dømt til fengsel..

En dag tar de jo til og med de store lukkede nettverkene i Norge. Da er helvete løs..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heldigvis er torrents nå så populært at nedlastning ikke er treigt selv om man går på de åpne sidene.

Det som er artig er jo at man går så løs på denne siden, noe som gir den mye reklame og mye større aktivitet på siden sin. Dette har ført til at PB har blitt mye bedre enn for kun 1-2 år siden.

Det er HD-sidene som er de egentlige "skurkene", men de hører vi ikke om.
Men når man nå har fått så mange hackere, botnet, anarkistiske angrep osv så går dette vekk fra frihet til folket til en maktpolitisk organisasjon som enten;

a) blir lovlig og får mer og mer makt
b) blir stemplet som "terror organisasjon" og stengt ned derfor. Vi har sett at utviklingen endelig har kommet regjeringer for øret og at det nå blir fokus på elektronisk forsvar.

Bare så utrolig synd at de lukkede nettverkene jeg har vært medlem av tidligere varierte så mye i kvalitet at jeg har gått over til kun PB.

Men hvis Hollywood vil ta meg så skal de få lov. Jeg har over 200 cder, 500+ dvder, nesten 100 blue ray filmer alt kjøpt originalt. Hvis de vil nekte meg noe så er det totalt slutt på alt innkjøp av slikt og kun gå over til leeching.

Personer som laster ned tenker ofte mye større enn indutrien. Vi bryr oss ikke om det spesifikke studio eller den spesielle skuespilleren. Vi konsumerer det vi vil ha og kjøper det som man liker. Internett er den store "smaksprøven" så kan man heller kjøpe det man liker. Jeg har kjøpt for mange drittfilmer som har sett bra ut i butikken (og anbefalt av de som selger).

Anonym sa...

Slik jeg skjønte det var PB en søkeside for torrents? Kan jo like godt finne torrents via google, men da kan man ikke garantere sikre sider. Folk flest vil vel finne nye sider med torrents, bl. a. meg.

Kongen sa...

"En ned, to opp" er vel det man sier når torrentsites går ned...

Anonym sa...

PB har jo gått ned noen ganger, men kommet opp igjen.

Legg inn en kommentar