FRP ute igjen..


Som en følge av at kvinner i flere ikke-vestlige land (og nå vestlige land) har til vane å bruke Hijab, kommer FRP ut med følgende sammenlikning: Hijab og Ku Klux Klan-kostyme. Selv ser jeg ikke helt at den sammenlikningen skal stemme, og jeg ser heller ikke helt argumentene til FRP.

Men om det er noe Hijab er, så er det svært uhygenisk. Hadde selv et par jenter i klassen min som absolutt skulle gå med sånne. Og gymtimene var intet unntak. Det luktet med andre ord ikke svært appelerende resten av dagen, noe om skyldtes hijab-bruk. I tillegg kan det være vanskeligere å kommunisere med mennesker som har på seg hijab da ofte ansiktet er dekket til.

Kommer ikke helt på mer ulemper ved bruk av hijab nå, men hadde ikke gjort meg noen ting om det ble totalforbud i Norge.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nei, men det kommer ikke som et sjokk på noen at frp liker å tilfredstille nazistene og alle de som fra før er kritiske til muslimer. Få inn flere stemmer til neste valg er det de er i gang med da de ble ganske skuffet i 2009. En dum person sa en gang at frp tør å ta opp temaer ingen andre partier tør. Riktignok tar de opp mye dumt, men det gjør dem definitivt ikke modige i mine øyne. De ekskluderer bare muslimer ut fra det norske "vi" og fører til mer hat enn det som allerede finnes.
Å sammenligne hijaben med ku klux klan er hårreisende! Dette for meg viser hvor naive frp politikere er. Det er det samme partiet som ville sende alle utlendinger til Afrika og som mente at alle afrikanere ikke var mennesker. Skal disse folka foreta noen politiske beslutninger som kan påvirke min fremtid er dette en skremmende utvikling!
Å totaltforby hijab i skolen mener jeg er direkte feil. Jeg kjenner selv noen jenter (ned til 10 års alderen) som går med hijab av fri vilje. Moren deres gjør ikke det. Hvordan løser vi dette? Ber moren deres tvinge døtrene til å ta av hijaben? Folkens, for muslimer er hijaben en del av deres identitet. Den kan vi ikke ta fra dem!
Å forby niqab (plagg som dekker hele ansiktete) er helt i orden, men jeg forstår seriøst ikke hva slags skade hijaben gjør. Å forsvare det med at det skaper skiller er drøyt. Da burde vi innføre skoleuniformer. Skiller kan likeså godt skapes av noen som går med dyre og nye klær fra de som ikke gjør det!

Jeg sier meg enig med Jens Stoltenberg. Det er ikke nødvendig å forby hijab i skolen! Dermed basta!

Anonym sa...

http://www.mohammadcartoons.org/

Kos deg !

Anonym sa...

Politiker med lav IQ som den mannen må finne seg annet å gjøre.Landet forkjenner ti politisk folka landet forkjenner heter det.Å samenlikne hijab med ku-ku-klux hete er den dummeste utsangn fra en politiker fra norgesland.En hån mot afrikansk- amerikanere som har oppleve den avskyelig stragedien.

Anonym sa...

FRP i Norge, FN i Frankrike, NPD i Tyskland... hva har disse partiene i felles?
Spille på fremmedfrykt og splitte folk. Det er større utfordringer som vi må finne alternativer alle sammen, som hele verden må fine alternativer: klimaendringer, sult og krig i Afrika som gjør at folk utvandrer og forlater alt, bekjempe den internasjonale spekulasjonekonomien, arbeidet for et rettferdig internasjonalt handel...ingen ekonomisk støtte til de korupte og diktatoriske regime. Vi bor i et av det best demokratisk land i verden og vi er heldig. Man må bekjempe radikale muslimer og her i Norge er det Lover og Verdier som alle må respekterer. Man må også bekjempe populismen. Peace in the world

K.N. Bystrøm sa...

*
*
*
Dårlig gjort å sammenlikne Hijab med Ku Klux Klan-hetta!!!!

Ku Klux Klan-hetta står tross alt for noe POSITIVT:
Hat mot svartinger!!!

Hijab er bare en negativ ting.
*
*
*

Legg inn en kommentar