voff, jeg vet ikke hva jeg gjør.


I Sveits skal det nå bli mulig for dyr å saksøke matmor og matfar hvis det slår gjennom med nok stemmer. Dyrene skal kunne få egen advokat, "selvfølgelig". Sveits har allerede utrolig strenge dyrevernslover og nå skal altså dyrene selv saksøke. Minner litt om gamle Egypt der man fikk livstid for å drepe en katt.

Og hvordan skal man få fram meningene til en katt eller hund? skal man gamble etter skader eller matmangel? Hva om dette dyret elsker sine eiere selvom det har blitt mishandlet? kanskje bare et lite uhell. Men det kan jo ikke dyrene si...

Nei, når dyr kan saksøke, da gir jeg nesten opp menneskeheten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eh... Regner med de har nok beviser mot eierne til å kunne legge frem en saklig sak. Hvis en katt eller en hund har blitt skadet av mennesker finner mest sannsynlig veterinæren ut av det.

Hvis en katt har matmangel så er det ingen gambel lenger. Man ser jo det på den. Samme med sår og skader.

Anonym sa...

lol... tror det er best du ikke poster bloggen din ut på vg ol. mer. Det virker som du ikke tenker i det hele tatt.

Det er jo SELVFØLGELIG snakk om at mishandlede dyr skal få advokathjelp. I norge så har dyr likt 0 i rettigheter. De blir sett på som ting og ikke levende vesen.
Bare til og følge med i media, når folk tar livet av dyr på veldig horrible måter, istedenfor på en human måte, at dem får BETINGET fengselsdom, litt bot, og kanskje viss dem er uheldige ikke lov og ha dyr i 5 år.
Det er på tryne !

"Nei, når dyr kan saksøke, da gir jeg nesten opp menneskeheten."

Når jeg ser hvor dumme folk er som ikke tenker i det hele tatt, og hvor balleløse folk er som mishandler dyr, da gir nesten jeg opp menneskeheten. Jeg setter folk som mishandler forsvarsløse dyr på lik linje med folk som mishandler og voldtar forsvarsløse mennesker.

Anonym sa...

Enig med anonym!

Marthe sa...

Om alle hadde tenkt som deg, hadde JEG gitt opp menneskeheten.

Legg inn en kommentar