idag, selveste 8. mars melder VG om den pakistanske likestillingen, det er en trist artikkel om tre pakistanske jenter som forteller hvor likestilt pakistanere egentlig er. Under intervjuet gjemmer de røyken for å ikke bli sett røyke. Det er en skam. Pakistanske jenter skal visst ikke røyke. alkohol og sex er også ganske tabubelagt.

En av jentene sier hun føler seg som et produkt, stelt med før de skal selges. (giftet bort) Hvis de ikke gifter seg går sladderen, sier de. "foreldrene våre markedsfører oss!" er et av utsagnene til jentene hvis du leser mellom linjene. De skryter til andre foreldre for gutter og driver mye reklame.

Hadde også selv jenter i klassen min på videregående som aldri kunne si meninger ved middagsbordet hvis de ikke var like med foreldrenes eller Allahs. Heller ikke velge klær hvis de ikke var like med idealene.

Gleder meg til 8. Mars omhandler alle, uansett kultur og bakgrunn!

Mvh Loewenstern.

14 kommentarer:

Anonym sa...

jamenforfaenaloewenstern harruspistsopp!?

Anonym sa...

internasjonale kvinnedagen ble markert for første gang .pakkistaner ikke bare redde for at døtrene men dem liv rett sine damer !!!!!
Hi Hi

Anonym sa...

Jeg har bare en ting å si, ikke at det du sa ikke er riktig, noe det er.

det er masse snakk om at muslimer tvangsgifter barna sine, men det er ikke sant. I Islam så er det ikke lov å tvangsgifte barna sine, grunnen til at mange blir tvangsgifter er ikke på grunn av Islam!, men Kulturen i det landet de kommer ifra!

Nesten ingen klarer å se forskjellen på religion og kultur, og det er derfor alle sier at islam tvinger barna sine til å gifte seg med hvem foreldrene vil!

Kongen sa...

Vel, jeg sa ingenting om Islam her.

Anonym sa...

jeg prøvde ikke å svare på noe du sa, jeg ville bare skrive det på bloggen sånn at folk som ikke vet noe om tvangsgifting kunne lære seg noe :)

Kongen sa...

åja, ok ;D

Anonym sa...

Det er ikke pent å se jenter med en sigarett i hånden, dessuten er det usunt. Så jeg håper ikke alt for mange pakistanske jenter tar etter norske jenter på det område. Det er heller ikke pent å se jenter som viser mest mulig av sin kropp, utringet til navlen og en genser utenpå strømpebukse som ikke rekker lenger enn såvidt nedenfor rompa. Tragisk!
Jeg er etnisk norsk, men der er jeg enig med pakistanske mødre.

Anonym sa...

Hvis dere ikke ser at disse jentene utsettes for er feil og i strid med norsk lov så er noe galt med dere.

Anonym sa...

Jeg får ikke engang lov til å dra på turer med skolen, eller på besøk hos venner. Flott liv

Anonym sa...

dere må ikke bli som norske jenter.de er som horer. ikke rart vi nordmenn drar til utlandet for å finne ærlige jenter. vær stolt av foreldrene deres ,som tar vare på dere.som forteller dere hva som er bra og dårlig.norske damer 3-4 barn med 4 forsellige mannfolk. dere må ikke bli som dem.
ola

Anonym sa...

hahaha... Ola.. du heter vel egentlig Ali, gjør du ikke?

Anonym sa...

Det er ikke noe i veien hvis man blir veiledet av foreldre så lenge man får bestemme selv. Men er alltid greit å få råd av noen som er erfarne og har opplevd det meste. Dere får også være takknemlige for at dere får bo hjemme, tenk hvor mye dere sparer på, og ikke minst er det sosialt! Kunne godt tenkt meg å bo hjemme, men ble kastet ut dagen jeg fylte 18. Noe har vi alltid å lære. Kanskje dette er noe vi kan adoptere i vårt norsksamfunn. Beste foreldrene mine ble plassert på eldrehjem, foreldrene skilte seg og nå har samboere. Familie er liksom et ukjent begret....

Anonym sa...

Uff og uff! Ola fra Pakistan da eller? Du har et forvridd syn på Norske jenter, snakkker om å stigmatisere. Norske jenter er 200 år foran dere så flytt tilbake til UggaBuggaLand!! og kos dere heller med burkadamene deres.

OlePlomma sa...

snakk om å dømme alle norske jenter for hvordan noen få damer er? og folk sier vi dømmer utlenningene, djizez. jeg kjenner ingen som har 4-5 barn med 4 forskjellige menn. og om sommern er d varmt så må da være lov å kle seg etter omstendighetene? må vel være evig glad du da siden one piecen har komt ut, eller viser den og for mye former? ;) så bare klapp igjen, dere er ikke bedre selv.
sorry, ble bare så jævla frustrert av noen kommentarer ovenfor.

Legg inn en kommentar