Jeg digger norsk politi!


satt med blandede følelser da jeg leste artikkelen om tre kurdere som hadde ranet og drept en 87-åring før de ble fanget. Selvsagt er hendelsen veldig uheldig og trist, men samtidig føler jeg meg som om jeg ser film der helten vinner over skurken.

Det norske politiet har jeg begynt og få sansen for, det er ikke så ofte jeg ser at drapsdømte er på frifot. Hvis jeg ikke tar helt feil så er drapsklaringen 100% i politiet?

Uansett, stå på onkel blå!

Mvh Loewenstern.

Edit 27 mars:
Igjen fikk politiet tatt sju(!) stykker etter at de har stjålet fra gullsmeen:)

19 kommentarer:

Anonym sa...

Hadde bare resten av sakene til politiet vært 100%...

Anonym sa...

Norsk politi er gode til og løse drapssaker,men når det gjelder vold/vinningskrimmnialitet er dem elendige.
Man kan leve i luksus i flere år før man blir tatt for innbrudd og lignende.

Anonym sa...

Korrupte er de også, jævla purken.

Anonym sa...

Jeg hater dem!!!!!!

Anonym sa...

Tre kurdere? Han ene e fra Kvalsund i Finnmark.. 35 åringen... Ruben Nilsen hete han.. doc finn han på facebook.. skriv gjerne stygge meldinger til han :)

Anonym sa...

Og hvorfor skal vi skrive stygge meldinger til han?

Anonym sa...

Bra skrevet Loewenstern! :)

Anonym sa...

Dette er det DUMMESTE jeg har lest. Jeg HATER det norske politiet! Det er de mest fordumsfulle tullingene i Norges land. Jeg jobber i en bransje som jobber tett på politiet, og jeg ser hvordan de opererer. De stakkarane som har fått litt for mye eller litt for negativ kommentar i STRASAK-(politiets straffesaksregister), blir behandlet deretter.
Dere kunne se det selv i en episode av "Politiet" (serie på TV2). En kvinne som ble plaget av en mann på gata, og ringte politiet for å få hjelp, ble ikke trodd av patruljen, fordi kvinnen hadde en forhistorie som psykisk syk. Så de kjørte henne hjem i stedet, mens mannen som virkelig plaget henne, en utlending, slapp unna. Dette er bare ett eksempel. Det er rett og slett en skam. Jeg har selv fått sjekket personer jeg kjenner hos politiet, det politiet forteller meg henger ikke på greip i forhold til det som er sant ved denne personen.
Fordomsfullheten i politiet er den samme grunnen til at Fritz Moen i Trondheim ble uskyldig dømt og satt 18 år uskyldig i fengsel for to drap. Grunnen var at han bodde nær ene drapstedet og hadde vist, fortsatt ifølge bloggen til politiet, litt obskøn oppførsel før (Fritz Moen var tilbakestående). Samme holdninger gjorde Liland dømt i Fredrikstad.
Og nei, drapsoppklaringen er IKKE 100 prosent i Norge. Det er flere titalls mennesker som er drept siste tiårene, uten at den skyldige er blitt tatt.
Og Norge er en halvpolitistat, hvor alt enten er forbudt, strengt regulert eller kontrollert. Hvorfor? Fordi politiet presser på (gjerne i ledtog med journalister som problematiserer saken for dem i avisene, sammensurriet mellom politi og pressen er tett i Norge), og fordi politiet blir lyttet alt for mye til i høringsrunder til nye forbud og reguleringer. Jeg kjenner mange politifolk, hadde det vært opp til dem, hadde det vært forbudt å drikke øl til og med i Norge. Fartsgrensen vill vært 50, og ikke alle vill en gang fått førerkort.
Og når det gjelder hverdagskriminaliteten som vanlige folk som du og jeg opplever, er det alt for mange henleggelser.
Du får åpne øynene dine!

Kongen sa...

De er rimelige åpne, og jeg er for myyee strengere regler enn de nåværende.

Anonym sa...

Norsk politi gjør stort sett en kjempebra jobb, problemet her i landet er våre domstoler, som på ordre fra våre pr.kåte politikere, skal omvende alle notoriske forbrytere, slik at alle gamle damer som synest synd på de "stakkars forbryterne", ska sørge for at våre folkevalde...har jobb etter neste valg.Forstår også godt frustrerte politifolk som må bruke mesteparten av resursene på de samme personene som de nettopp har sluppet ut etter forrige kvelds ugjerninger, ser heldigvis lys i enden av tunnellen, den snille, gamle dame-generasjonen, som alltid har sovet med ulåst ytterdør, er snart utdødd, da får vi nødvendigvis politikere som innser at om de ska beholde kremjobben sin, så må de tilfredstille oss som mener at kjeltringer ska ha straff som svir, ikke bare svir, men som gjør så skikkelig vondt, at de tenker seg om to ganger før de utfører intensjonene sine...

Anonym sa...

Politiet i Norge mottar ca. 400 000 anmeldelser i løpet av et år. det er ca. 8000 personer ansatt i politietaten. Blir kanskje for mye å forlange at 100 % av all type kriminalitet skal opplares. Politiet har en sterk oppklaringsprosent på de områdene som blir prioritert. Det er regjeringen som bestemmer hvilke områder politiet skal prioritere. Dersom man ikke er enig i tingenes tilstand så får man stemme på andre partier en de som styre i dag. Dersom man ønsker at oppklaringsprosenten skal gå opp på type vinningskriminalitet så kan man kanskje la være å gå til politiet å levere en anmeldelse hver gang man roter bort mobilen i fylla. Slike saker blir selvfølgelig ikke etterforsket, og fører til at oppklarinsprosenten går ned. Voldskriminalitet er prioritert og det legges ned mye arbeid i slike saker. Oppklaringsprosenten er også ganske høy, spesielt med tanke på grov vold og ran.

Anonym sa...

"Jeg har selv fått sjekket personer jeg kjenner hos politiet, det politiet forteller meg henger ikke på greip i forhold til det som er sant ved denne personen."

Javel, hva denne personen er dømt for er vel søren meg likegyldig om hva akkurat du mener er "sant ved denne personen" Hva tenker du med?

haha dette var latterlig. jobber tett oppmot politiet lissom. Du er en klovn Anonym. Hva er det somplager deg, blitt tatt for mange ganger? Høres ut som en bitter gammel mann/kvinnfolk.

Det er vel litt mye og forlange høy oppklaring på forbrytelser hvor mobil og sykler er blitt stjålet. Som det sies her 400000 saker blir anmeldt og noen 1000 politifolk jobber med dette. HElt vilt spør du meg. Det må satses mer på politi, slik at dassene blir tatt.

Og denne da:
"Jeg kjenner mange politifolk, hadde det vært opp til dem, hadde det vært forbudt å drikke øl til og med i Norge. Fartsgrensen vill vært 50, og ikke alle vill en gang fått førerkort."

Dette er helt latterlig. Personlig kjenner jeg ikke flere enn 3 politifolk, men det du snakker om høres ut som oppspinn. Du fremstår som en smule retarded heh. Mulig du har en torn i siden til politiet, men det kan du sikkert for selv.

Anonym sa...

Les Politi og røver av Kjetil Stensvik. Der kan du lese hvordan en av de mest kjentespanerne på 90 tallet (Jonny Brenna) forteller hvordan Norsk politi aabsolutt ikke fungerer.

Når politiets presseansvarlige går ut med pressemeldinger om suksess sitter det ofte en haug av politifolk med en flau smak i munnen i kulissene.

Anonym sa...

er en grunn til at jeg flyttet til balkan... er foedt og oppvokst i norge, men landet Norge, sluttet aa vare trivelig ettersom alt kom inn. Tolk det som dere vil er bare glad for aa slippe se norge renne ned videre i dassen.

Anonym sa...

At folk anmelder tyveri av mobiler og andre ting er bare på grunn av forsikringen..
Mange av anmeldelsene er det ikke reelt grunnlag for heller, folk svindler i vei på forsikringa!

Anonym sa...

De som klager på politiet i Norge, kjenner ikke til politiet i utlandet. Hilsen "utlending"

Anonym sa...

Politiet synes jeg gjør en utmerket jobb!
Det er straffe rammene i dette landet som er helt på vilspor. Det vet jo alle.
Stå på onkel!!

mvh Norges patrioten

Anonym sa...

Til anonym 27.mars. kl. 2229: Du sier: "Jeg jobber i en bransje som jobber tett på politiet, og jeg ser hvordan de opererer. De stakkarane som har fått litt for mye eller litt for negativ kommentar i STRASAK-(politiets straffesaksregister), blir behandlet deretter". Og videre: "Jeg har selv fått sjekket personer jeg kjenner hos politiet, det politiet forteller meg henger ikke på greip i forhold til det som er sant ved denne personen." For det første: Hva slags bransje er det du jobber i som har fått sjekket dine bekjente? Dette er da virkelig taushetsbelagte opplysninger som ikke gis ut til "hvermansen". For det andre: Hvordan kan du være så sikker på hva som er sant ved "denne personen"/vennen din? Virker ikke som om du vet hva stra-sak er heller selv om du gir inntrykk av det. Det er ikke et system hvor politifolk legger inn egne kommentarer/oppfatninger om personer. Det er et system som reelt viser om en person er anmeldt og hva han (evt.)er anmeldt for samt resultatet i saken. Nei anonym, dette blir for dumt. Alt det andre tåpelige du skriver, ligger på et så lavt plan at det ikke fortjener noen kommentar.

Anonym sa...

"Jeg jobber i en bransje som jobber tett på politiet, og jeg ser hvordan de opererer. De stakkarane som har fått litt for mye eller litt for negativ kommentar i STRASAK-(politiets straffesaksregister), blir behandlet deretter".

Høres ut som en vekter el liknende som ikke kommer inn på politihøgskolen..

Legg inn en kommentar