sleiping!


Leste netopp i VG om et nytt flyselskap som skal åpne med navnet "Norwegian Express", dette likte ikke Bjørn Kjos, leder for "Norwegian Air Shuttle" bedre kjent som Norwegian, som vil kjøre på med en rettsak.

Om jeg hadde hatt Bjørn Kjos' stilling hadde jeg ringt advokaten på flekken, for navnet er valgt ene og alene fordi det skal ligne så mye som mulig på Norwegian. De vet folk kan ta feil, tro det er selveste, ordentlige Norwegian eller et datterselskap for å sitere Bjørn Kjos.

Det blir som kremtopper og mokkabønner. Hvis jeg noen gang tar feil og napper en kremtoppboks oppi handlekurven skal jeg ringe advokaten min på flekken!

Mvh Loewenstern.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjos' selskap heter N. Air Shuttle, det blir selvsagt raskt til Norwegian paa folkemunne. Dermed kan ikke andre starte flyselskaper og bruke ordet Norwegian? Pölsevev! Jeg liker Kjos, som ogsaa er advokat og kjenner jussens irrganger, men her er jeg for en gangs skyld uenig med ham. Min sympati gaar til nordnorge denne gangen. Det er enkelt aa snu paa flisa; Hvis Kjos & co konsekvent brukte N.A.S. (eller ble tvunget til aa gjöre det), ville ikke denne striden eksistere. Hva med banken deres? Er det ikke lenger lov aa opprette en bank med Norwegian i navnet? Gaa hjem og vogg!

Anonym sa...

Syns Norwegian Express skal beholde navnet sitt, å gjerne gå til sak.. Enkel grunn, du skal ikke kunne ha enerett på et navn slik som Norwegian, Norsk eller Norway. Det fortelle kun hvor selskapet er fra.. Greit Norwegian Air shuttle var først, men bruker man et navn som Norwegian, så syns jeg navnet kun skal brukes innen landets grenser, ikke fly utenlandsreiser.. Da heller jeg heller mot at Norwegian Express skal få bruke navnet! I land slik som USA der rettsaker blir holdt under en lav sko har dem United og Us airways ( United og United stat airways ) ganske likt eller?? det blir verre :

America West
American Airlines
American Falcon Air
Ameriflight
AmeriJet
Ameristar Jet Charter

Du kan si men det er jo i Usa.. men hva med dette selskapet da "Air Norway" Er jo likt det å..

Nei å bruke et navn som inneholder navnet på et land burde ALDRI være enerett på. det forteller kun basen til selskapet, å Norwegian Air Shuttle er langt fra det eneste selskapet i Norge som driver med fly.

Å om noen mener at Norwegian Express stjeler et navn med godt rykte så bør dem tenke seg om flere ganger, for det er et selskap som både jeg og flere av mine bekjente har vært i klammeri med.

Stå på Bjørn Hansen, ikke gi opp, dere har min fulle støtte!

link til noen av verdens flyselskaper.

http://www.boarding.no/link.asp?cat=2

Anonym sa...

copyright på Norwegian-- det er jo noe merkelig

må jeg spørre Bjørn før jeg skriver hvilken nasjonalitet jeg har ??

Legg inn en kommentar