Nettavisene elsker United...


Atter en gang tar vi både Dagbladet og VG i år skrive C-kjendisnytt om United-folk som drar på ferie til Lanzarote, spiser en potet eller sover lengre enn vanlig på en søndag. Jeg har begynt å se meg ganske lei på at tysk og spansk (med unntak av C.Ronaldo) fotball blir såpass kraftig nedprioritert i forhold til engelsk. Og da spesielt med tanke på United.

Riktignok er ikke nyheten om at en United-keeper drar til Molde veldig uinteressant, men jeg tror nok ikke at VG skriver om hver gang en United reservelagkeeper skifter klubb for et par måneder. Dagbladet får jo såpass mye pepper i disse kommentarfeltene under hver sykt uinteressante United-artikkel at jeg nesten begynner å lure på om de synes det er verdt det...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, jeg er hjertnes enig i at det finnes en sterk overfokusering på engelske nyheter men jeg føler det er liverpoolnytt sdom stå for det meste av den redaskjonelle spammen, da kanskje mest i VG med denne Espen solbakken bloggen de kjører.

I dette tilfellet må jeg likevel peke ut at det ikke er hver dag en reservelagskeeper fra United eller hvilken som helst internasjonal storklubb gåt il en norsk eliteserieklubb. I tillegg er denne artikkelen med på å belyse det gode forholdet mellom Molde og United uten at det ser ut til at VG tar grunnen til det. Solkskjærs rolle i denne overgangen er jo åpenlys men de ser ikke ut til å ha stilt et eneste spørsmål om dette til Molderepresentantene. Videre kunne de jo tatt en telefon til Ole Gunnar og ghort litt mer ut av artikkelen... på den måten hadde den fått et visst innhold istedenfor bare å være Untied-spam...

Italiensk fotball blir i tillegg til de du nevner heller ikke belyst, med unntak av Riise og Beckham... Riise gjør det for tiden knallgodt så det er det en grunn til at man nevner men at Beckham stadig skal trekkes fram for den fremragende jobben han gjør på Milan-benken, det kan jeg ikke helt forstå...

Legg inn en kommentar